بازدید دانشجویان دانشکده های منابع طبیعی، علوم انسانی و معماری و هنر دانشگاه کاشان از کاوش باستانی تپه سیلک

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۴۰ کد : ۲۲۹۵۳ اخبار مدیریت
تعداد بازدید:۸۱

به همت مدیریت ارتباط با جامعه و با همکاری انجمن های علمی گردشگری و صنایع دستی دانشگاه کاشان بازدیدی علمی از کاوش های باستان شناسی تپه سیلک در روز دوشنبه مورخ 17 مهرماه 1402 برگزار  کرد.

در این راستا دکتر ابوذر وفایی یکی از فعالیت های دفتر ارتباط با جامعه را تعامل با انجمن های علمی دانشگاه با رویکرد آشنایی دانشجویان با فضاها و محیط های مرتبط با رشته های تحصیلی آنها بیان کرد و گفت: در همین زمینه بازیدی برای دانشجویان رشته های گردشگری و صنایع دستی جهت بازید از محوطه باستانی تپه سیلک برگزار شد.

وی در ادامه از  بازدیدهای  تخصصی در حال برنامه ریزی با همکاری انجمن های علمی دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با  فضاهای کسب کار و مهارت های مورد نیاز مرتبط با رشته های تحصیلی خبر داد و افزود: هدف از این نوع بازدیدها، شناخت جامع دانشجویان از این حوزه ها جهت ورود به بازار کار  است.

محوطه‌ی باستانی سیلک تمدنی با ۸ هزار سال قدمت است که در سال ۱۳۱۲ کاوش‌های باستان شناسی آن توسط پرفسور گیرشمن آغاز شد.پس از او دکتر  ملک شهمیرزادی و سپس توسط دکتر فاضلی کاوش شد.

اکنون فصل دوم از مرحله‌ی سوم طرح بازنگری محوطه‌ی تاریخی سیلک به سرپرستی دکتر جواد حسین‌زاده عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه کاشان  و دکتر جبرئیل نوکنده در حال انجام است.

این هیئت بر بروی لایه‌های دوره‌ی پنج و شش تپه‌ی جنوبی در حال کاوش هستند تا اطلاعاتی در مورد شیوه‌ی زندگی و معماری آن دوره همچنین علت ترک محوطه بدست آورند.

تپه سیلک از دو تپه شمالی و جنوبی و چندین محوطه گورستانی تشکیل شده که تا کنون از آثاری از هزاره هفتم پیش از میلاد تا آغاز دوره هخامنشی به جز دوره مفرغ در آن کشف شده است که در بسیاری از موزه‌های بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

تپه سیلک در محدوده کاشان از استان اصفهان واقع شده که ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ۳۸ در فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

کلید واژه ها: مدیریت ارتباط با جامعه ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان باستان شناسی


نظر شما :