انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای فی مابین دانشگاه کاشان و اداره بهزیستی کاشان

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۲۱۵۶ اخبار مدیریت
تعداد بازدید:۲۶۱

در ادامه توسعه همکاری‌های سازنده دانشگاه کاشان با نهادهای اجرایی سطح منطقه، مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فی مابین دانشگاه کاشان و اداره بهزیستی شهرستان کاشان و ابلاغ احکام کارگروه طلاق و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

دکتر ابوذر وفایی افزود: در راستای کمک به تحقق ماموریت های اداره بهزیستی در حوزه پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی، ضمن انعقاد تفاهم نامه فی مابین، سه نفر از اساتید متخصص معرفی شده از سوی گروه های آموزشی علوم اجتماعی، روانشناسی و حقوق دانشکده علوم انسانی با صدور ابلاغ  معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی کاشان عضو کارگروه طلاق و آسیب‌های اجتماعی شهرستان کاشان شدند.

در این جلسه قائم مقام و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان بیان کرد: از آنجا که یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها رفع نیازهای جامعه و صنعت است در این راستا دانشگاه کاشان آمادگی ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای و پژوهشی برای حل مشکلات جامعه را دارد.

دکتر زاهدی فر با اشاره به وظایف خطیر سازمان بهزیستی در جلوگیری از وقوع آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، معلولیت‌ها و غیره اظهار امیدواری کرد: تا با انعقاد این تفاهم نامه با استفاده از ظرفیت‌ها و توان علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه بتوان از وقوع این آسیب ها تا حد زیادی جلوگیری کرد و کاهش مشکلات جامعه را شاهد بود و زندگی همشهریان را به سمت زندگی متعادل و بهینه و همراه با آسایش و رفاه سوق داد.

 معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان نیز افزود: امروزه یکی از ماموریت های مهم دانشگاه های کشور در تعامل با جامعه برطرف ساختن نیازهای حوزه های مختلف کشور در قالب توسعه پژوهش‌های کاربردی است لذا دانشگاه کاشان هم با این رویکرد به دنبال تعامل سازنده با نهادهای اجرایی منطقه کاشان است.

دکتر شبانی در ادامه به نقش  مهم اساتید متخصص در کار گروه طلاق و آسیب‌های اجتماعی شهرستان کاشان اشاره واظهار کرد: حضور اساتید متخصص در این کارگروه می تواند ضمن کمک به احصاء مسایل اصلی در حوزه آسیب‌های اجتماعی منطقه، بستر انتقال دانش در این زمینه را هم از دانشگاه به جامعه انجام دهد.  

سپس خانم متقی نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان ضمن ابراز خرسندی از تعامل سازنده دانشگاه با مجموعه اداره بهزیستی به بخشی از ماموریت های این اداره اشاره  و تاکید کرد محقق شدن بخشی از این ماموریت‌ها نیازمند حضور متخصصین دانشگاهی است و ابراز داشتند با حضور اساتید دانشگاه در کار گروه طلاق و آسیب‌های اجتماعی، می توان بخشی از نیازهای مجموعه بهزیستی را مرتفع نمود. 

در ادامه هر کدام از اساتید هم به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات در این زمینه پرداختند.

این تفاهم‌نامه که به مدت 4 سال اعتبار دارد در 6 ماده و در دو نسخه بین دانشگاه کاشان به امضاء دکتر مصطفی زاهدی‌فر قائم مقام رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و خانم متقی نژاد معاون مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان رسید.

همچنین در این نشست سه عضو هیات علمی دانشگاه کاشان آقایان دکتر اسدالله بابایی فرد، دکتر مجید صدوقی، دکتر نوید بابایی احکام خود را به عنوان اعضای کار گروه طلاق و آسیب های اجتماعی کاشان که از سوی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان صادر شده بود دریافت نمودند.

از جمله محورهای  مهم همکاری متقابل در این تفاهم نامه می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

1- ثبت عناوین پژوهشی اولویت دار اداره بهزیستی در سامانه ایده ها و نیازها(نان) وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

2- انجام سالانه یک اولویت پژوهشی مورد نیاز درخواست شده از سوی اداره بهزیستی توسط دانشگاه به استناد ماده 6 آیین نامه طرح های برون دانشگاهی و پژوهش های کاربردی و تقاضا محور داخلی دانشگاه کاشان تحت عنوان حمایت دانشگاه از طرح های پژوهشی مورد نیاز صنعت و جامعه

3- ارسال گزارش از نتایج اجرای راهکارهای طرح توسط اداره بهزیستی به دانشگاه در موضوع پژوهش انجام شده در قالب بند 2

4- هدایت طرح فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه در راستای موضوعات مورد نیاز اداره بهزیستی ؛

5- هدایت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت مسائل اولویت‌دار احصاء ‌شده توسط اداره بهزیستی

کلید واژه ها: تفاهم نامه مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان بهزیستی


نظر شما :