در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه انجام شد؛

نشست مشترک دانشگاه کاشان با مدیران پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۲۰۸۶ اخبار مدیریت
تعداد بازدید:۱۲۵

در ادامه توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با مراکز تحقیقاتی، نشستی توسط مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه با حضور مدیران معاونت پژوهشی با مسئولین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز یک شنبه 28 خرداد ماه 1402 در محل دفتر معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست ابتدا مدیر پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن بیان ماموریت‌ها و اهداف آن مجموعه،گزارشی از عملکرد پژوهشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناوری ارایه کرد.

دکتر سلطانی به اولویت‌های پژوهشی تعیین شده از سوی گروه‌های پژوهشی پژوهشکده‌ها اشاره کرد و از آمادگی کامل  پژوهشگاه  در حوزه انجام طرح‌های پژوهشی، چاپ کتاب و برگزاری کرسی‌های علمی ترویجی و نظریه پردازی با مشارکت گروه‌های آموزشی دانشکده علوم انسانی، مدیریت و ادبیات دانشگاه کاشان خبر داد.  

در ادامه مدیران پژوهشی، ارتباط با جامعه و کتابخانه مرکزی و تامین منابع علمی دانشگاه ضمن گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی حوزه خود در بخش‌های مختلف به برخی از زمینه‌های همکاری دو جانبه اشاره نمودند.

در پایان مقرر شد جهت شکل‌گیری همکاری‌های پژوهشی، در محور‌های مورد توافق به شرح ذیل تفاهم نامه‌ای تنظیم و موارد عملیاتی گردد.    

 1-انجام طرح های پژوهشی پژوهشگاه با همکاری اساتید متخصص دانشکده های علوم انسانی، مدیریت و ادبیات دانشگاه در قالب کارفرما، مشارکتی و سفارشی

2- همکاری در طراحی و اجرای طرح‌های کلان ملی در حوزه های تخصصی

3-  همکاری و تبادل استاد در حوزه‌های راهنمایی، مشاوره و داوری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی

4- فراهم نمودن بستر فرصت مطالعاتی اساتید و دانشجویان دانشکده‌های علوم انسانی، مدیریت و ادبیات در پژوهشگاه 

5-همکاری و مشارکت در برگزاری کرسی‌های علمی –ترویجی، نظریه‌پردازی، و وبینارهای بین المللی

6- همکاری دوجانبه در خصوص تألیف و انتشار کتب و نشریات علمی؛

این پژوهشگاه در بین 53 پژوهشگاه کشور رتبه 3 و در حوزه علوم انسانی رتبه اول کشوری را کسب نموده است و در حال حاضر با داشتن 4 پژوهشکده علوم اجتماعی، علوم اسلامی، علوم رفتاری و مطالعات و همکاری‌های حوزه و دانشگاه و 18 گروه تخصصی در حال فعالیت می باشد. 

کلید واژه ها: مدیریت ارتباط با جامعه ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان


نظر شما :