برگزاری اولین نشست کارگروه خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه کاشان

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۶ کد : ۲۱۸۹۶ اخبار مدیریت
تعداد بازدید:۱۳۳

اولین نشست کارگروه خانواده و جوانی جمعیت در سال 1402 به همت مدیریت ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان به‌منظور تشکیل هسته علمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور ریاست دانشگاه کاشان، معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه، ریاست دانشکده علوم انسانی و حقوق ، تعدادی از اعضای هیئت علمی آن دانشکده و نمایندگان نهادهای اجرایی مرتبط با موضوع در شهرستان کاشان در روز سه‌‌شنبه 1402/02/20 در دانشگاه کاشان برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست از اعلام آمادگی این دانشگاه برای رفع چالش‌ها، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد.

دکتر عباس کتابی با اشاره به اینکه خانواده، امروز در معرض خطر و مورد هدف قرار گرفته شده است افزود: نقش دانشگاه و نهادهای اجرایی شهرستان در ارتباط با موضوع خانواده و آسیب‌های اجتماعی منطقه فرهنگی کاشان بسیار تأثیرگذار است.

وی به جایگاه رفیع خانواده در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: اگر امروز به موضوع خانواده نپردازیم در تربیت نسل آینده با چالش و بحران جدی مواجه خواهیم شد.

دکتر کتابی نقش اساتید و دانشجویان دانشگاه را برای تحکیم بنیان خانواده و رفع آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت دانست و افزود: تحقیقات دانشگاهیان بایستی به سمت نیازها و مسائل اجتماعی هدایت پیدا کند.
دکتر کتابی به توانمندی استادان این دانشگاه در زمینه‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی،علوم تربیتی و دیگر رشته‌های مرتبط اشاره و تاکید کرد: دانشجویان و اساتیدی که طرح‌های تحقیقاتی خود را برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه اختصاص دهند از سوی دانشگاه حمایت مالیِ پژوهشی می‌شوند.
رئیس دانشگاه کاشان روند روبه‌رشد چالش‌های اجتماعی را نگران‌کننده عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود تا برگزاری این نشست با همفکری و با مشارکت مسئولان و کارشناسان مربوطه بتواند موجبات کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده را فراهم کند.
در ادامه دکتر نیازی رئیس دانشکده علوم انسانی و حقوق بر تبیین صحیح مسائل اجتماعی، شناسایی مسائل و تحلیل آن اشاره کرد و تاکید نمود می‌بایست این تحلیل‌ها می‌بایست در نشست‌های تخصصی بررسی شود و راهکار مرتبط به نهادهای مسئول در شهرستان ارائه شود.ایشان همچنین بر نقش کلیدی آموزش مهارت‌های زندگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره نمود.
همچنین مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه گزارشی از عملکرد یکساله این مدیریت در حوزه توسعه پل ارتباطی دانشگاه با نهاد های اجرایی در سطح منطقه کاشان در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی و پاسخگویی به نیازهای این نهادها در حوزه های آموزشی،  پژوهشی و خودمات مشاوره ای ارائه نمود.
در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان نهادهای اجرایی و اساتید دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی پرداختند و بر اهمیت برنامه‌ریزی و اجرایی‌کردن مصوبات نشست‌های تخصصی کارگروه به صورت خروجی ملموس تاکید کردند و در نهایت مقرر شد هسته علمی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور اساتید متخصص این حوزه از دانشگاه و نمایندگان نهادهای اجرایی تشکیل شود

کلید واژه ها: مدیریت ارتباط با جامعه کارگروه خانواده و جوانی دانشگاه کاشان ارتباط با جامعه


نظر شما :