توسعه پل ارتباطی دانشگاه کاشان با جامعه با راه اندازی اولین هسته علمی گردشگری در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان

۱۹ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۱۰۴۷ اخبار مدیریت گزارش تصویری
تعداد بازدید:۹۵۲

مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان گفت: تفاهم‌ نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی فی مابین دانشگاه کاشان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان منعقد و در راستای توسعه پل ارتباطی دانشگاه کاشان با جامعه نخستین هسته علمی گردشگری در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان تشکیل شد.

دکتر ابوذر وفایی اظهار داشت: در راستای کمک به تحقق ماموریت‌های اداره میراث فرهنگی کاشان در حوزه گردشگری، اولین هسته علمی گردشگری با ابلاغ احکام برای اساتید متخصص حوزه گردشگری فعال گردید.

رییس  دانشگاه کاشان در این نشست بر نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه و اثر بخش و کارآمدی آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز جامعه تاکید کرد و افزود:  فعالیت های اجرایی بدون پیوست علمی و فرهنگی در بلند مدت جواب نخواهد داد. لذا دانشگاه کاشان ظرفیت بزرگی است که می تواند ضمن کمک به حل مشکلات منطقه بستر رشد و توسعه منطقه در ابعاد مختلف باشد.

دکتر عباس کتابی ضمن توانمند های گروه گردشگری  به ظرفیت های سایر گروه های آموزشی از جمله گروه معماری و عمران دانشگاه جهت کمک به چالش های پیش رو اداره میراث فرهنگی از جمله چالش آبشار نیاسر اشاره و افزود:  دانشگاه آمادگی خود را جهت کمک در این زمینه اعلام می دارد.

دکتر کتابی  مدرسه اشتغال را از جمله اقدمات انجام شده دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجویان گردشگری می توانند با حضور در دوره های آموزشی این مدرسه، در کنار دانش نظری، مهارت لازم را جهت ورود به بازار کار حوزه گردشگری کسب نمایند. 

در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه هم بر حضور پررنگ مجموعه اداره میراث فرهنگی در فضای دانشگاه جهت شناخت جامع دانشگاه وآن مجموعه  از نیازمند ها و توانمندی های همدیگر تاکید نمودند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان هم ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این نشست گفت: امروزه اداره میراث فرهنگی فعالیت‌های جدیدی  را در حوزه‌های ماموریتی خود تعریف نموده که انجام آنها نیازمند حضور متخصصین دانشگاهی است.

دکتر دانایی نیا افزود: با تشکیل هسته علمی گردشگری شهرستان، می توان بخشی از نیازهای مجموعه میراث را مرتفع نمود.

 در ادامه هر کدام از اساتید هم به ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات در این زمینه پرداختند و در پایان  احکام هسته علمی گردشگری شهرستان به اساتید تقدیم و تفاهم‌نامه فی مابین  به امضای دکتر عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان و دکتر احمد دانایی نیا رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان رسید.

کلید واژه ها: مدیریت ارتباط با جامعه ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان میراث فرهنگی تفاهم نامه


نظر شما :